zaterdag 11 juni 2011

Een jongen?!!

Vrijdagmiddag rond één uur ben ik voor de zesde keer Ome Jelle geworden. Mijn kleine zusje Stieneke is in het ziekenhuis van Lelystad bevallen van een gezonde zoon. Jan Dirk Otter, heet die voluit. Vernoemd naar zowel Jacobs vader als die van Stieneke. Roepnaam: Jari. Tussen de middag was de spanning al tot een kookpunt gestegen bij mijn vader en moeder thuis. Pake kwam melden dat een Roemeense collega van Jacob die ochtend verteld had dat Jacob van zijn werk weggeroepen was. 'Hou op', zei mijn moeder, toen ik voorstelde om even te bellen. 'Dan word ik alleen maar zenuwachtiger.' Een half uur later werd ze gebeld en vroeg ze: 'En hoe heet ze?.... hij?!!' Om vervolgens tien keer achter elkaar te zeggen: 'Een jongen'. 's Avonds mochten wij ook even komen kijken in het ziekenhuis. En voelen aan zijn zachte wangetjes.

Geen opmerkingen: